Friday, January 14, 2011

Jatuh.

ye.semua orang pernah jatuh.dan tipu kalau ade org yg x pernah jatuh..


tapi.....

kalau kalau kerap kali jtuh,apakah petandanya?
itu adalah aku...ya...AKU.

ada yg mengatakan saye tlh hilang centre of balance dan mumu juga menyarankan untuk saya mandi bunga.
ade bbrapa siri JATUH yg x boleh lupe iaitu..


1.Jatuh di dalam jamban di rumah makcik mase aku form 2.tyme tu pg2 bute aku nak pegi melabur,jamban tu pulak gelap..mase nak bangun utk menyelesaikan pelaburan.........lantai plak licin...trus kaki aku yg "kecik masuk trus kdalam lubang jamban.......babi.dahla blom flush lagi.ye aku tau mmg jijik tp nak wat cemane.aku gagahkan jgk tarik kaki aku kuar dari lobang itu,klu x,a pasal2 bomba kne dtg slamat kan aku yg tgh separuh bolen(bogel)...mmg sial..dalam gelap2 tu aku trus cuci ape yg patut wlu kaki aku rase cam pedih n sakit,nak cover malu pny pasal aku snyp2 kuar bilik air n rus g bilik x sedar yg darah menitik dr bilik air sampai ke bilik...mak cik aku dah kecoh2 tgk darah upenye aku pny..dy da bising aru aku prasan ade sdikit koyak yg menampakkan isi puti d kaki..masih ade lagi parut tu.klu mahu bukti,jmp nty aku tunjuk.

2.jatuh d gombak station.
tyme ni mmg gle nak g gombak station sbb baru jmp tmpt tu konon cam best..tyme tu aku ngn mumu baru abis klas malam x tau ape ntah...ijat ngn ibal da tggu kat situ...sampai2 situ dorg dok kat atas satu pangkin..aku yg konon2 nye nak tkejot kan dorg dgn yakin menyergah HAH!!!!
DUS!ade bunyi nangke busuk..aku yg tekejot sbb nangka busuk tu aku..muka aku da kebas keras sbb org sume tgh dok tgk aku.skian.

3.jatuh d depan mahallah asiah.
dolu2 mmg ghajin x tdo malam sbb jdi kutu bambu rayau kl.polis pon x ronda2 kl mcam mane aku ngn kawan2 buat.mase tu seingat aku tgh tggu syapa ngan yen kat depan mahallah asiah.aku bengang sbb mak gad tu x bg ktorg masuk sbb awal lagi tyme tu..aku pon xtau np yg aku nak bengang sgt..aku pon kuar kete konon nak p sound mak gad..tgh2 usha mak gad ni x perasan plak ade lumpo jahanam ni..aku pon ape lg jatuh kaki terlipat..tyme ni plak mumu bleh nampak aku dr side mirror..aku da cover baek pny..tyme aku nak bangun aku dgr mumu dah mengilai2 cam ponti anak remaja kat dalam kete..adela org lalu lalang,sbb mumu pny hilai mcm pakai mic dorg trus tgk aku yg tgh tekangkang kat bawah..aku pny malu..MERANGKAK ye masok dalam kete...malu?eh xal...

4.Jatuh depan kafe zubair.
tyme hujan prot slalu wat wat hal minx isi.aku g cafe zubair nak bi mix sedap..dah bli,aku pin nak balek gesa2.sampai kat bawah tangga aku nak blari nak seberang g mahalah,dgn slipar haus,aku jatuh cam superman..tp mix kat tgn mst la x lepas..tyme ni plak ade foreigner nampak.konon2 concern.tanya."r u ok brother?"..malu pny pasal,aku bangun x oandangmuke dy pon trus blah..pastu?ingat aku nak p cakap kat y aku malu?

5.jatuh d pulau pangkor.
kat sini paling malu...tp ckop takat tu je la...cite jatuh ni..yg tau,tau la....
hmmmm..



korg rase aku mmg kne mandi bunga ngn air tujuh masjid x?

No comments:

Post a Comment