Tuesday, April 27, 2010

Tribute to amainulrasyid amzah.

aku terpanggil dan x sabar2 utk menulis sesuatu arini untuk kte renungkan bersama...
korg mst ade trbace psl bdk ni yg terpampang di dada akhbar semalam dan hari ni...melalui ape yg korg bace ape kesimpulan yang dapat korg buat?
,cm mne klu bnd ni berlaku pada adik beradik atau sedara mare korg sendiri?

aku ade beberapa kesimpulan untuk disimpulkan...

1.ade kah wajar tembakan dilepaskan pada pemandu yg membawa kereta dgn laju dan melanggar lampu isyarat? undang2 zaman batu mane ni?malahan tiada gesture yg anda mgkn dserang..kepada yg menyerang bygkan yg anda lepaskan tembakan tu adek anda sendiri?

2.parang selalu dijumpai didalam kereta mafia ahlong tukang kebun pesawah dan sebagai nye...tp adekah selau parang di jumapai di dalam kereta seorang bussinessman yg digunakan isterinye?benda ni nmpak bodoh sgt apabila ianya digunakan utk menutup ke khilafan dan kecuaian yg bodoh...

3.pelajar ini adalah pelajar yg aktif dan pintar di sekolah,dan anak yg baek dan latar belakang keluarganya juga bark2 tp adekah adil utk memberi title penjenayah hny dengan kesalahan melanggar lampu isyarat dan lari dari polis?...

dsebabkan itu pelajar ini mati sia2...siapa yg harus dpersalahkan?
kalian bacelah sendiri didalam akhbar dan buat kesimpulan sendiri..
harapan rakyat malaysia adalah untuk kes ini disiasat dengan telus dan kematian adik aminurasyid di beri pembelaan yg sewajarnya..
ini juga adalah harapan keluarga mangsa...

aku sgt sedih apabila kejadian yg hampir serupa pernah berlaku pada keluarga aku ttp aku brsyukur tiada nyawa yg terkorban..
aku tau mcm mne skitnye hati apabila darah daging kte d perlakukan sewenangnye..mcm mne hati mak yg hancur apabila anak yg tak dsayangi dpukul dan di ikat mcm binatang...macam mne robek hati ayah yg hari2 bkerja menghempas tulang empat kerat untuk memberi sesuap nasi kepada anak2 tetapi ade yg melukakan anak itu sedangkan dy menatang anak itu bagai mnyk yg penuh...aku dah nmpk mcm mne ksh syg ayah dan mak yg x ksh ape yg akan terjadi pade diri mereka demi membela naseb anak mereka yg mereka aref kenal dan tahu x bersalah...

klu aku ade peluang aku akan ludah muke org yg zalim itu hari2 dan sumapah seranah dy supaya dy tau aku x redha ape perbuatanye...kafir laknatullah...neraka tempat kau..

No comments:

Post a Comment